2025 m. vasario 3–7 d. Vengrijoje, Budapešte, vyko „Erasmus+“ projekto „AI Ethics and Bias: Diversity, Inclusion, and Representation in AI Tools“ mokymai, kuriuose dalyvavo Portugalijos, Maltos, Ispanijos, Vokietijos ir Lietuvos atstovai. Mūsų gimnazijai atstovavo dailės ir technologijų mokytoja Rūta Strumskienė, biologijos mokytoja Jelena Tiurina bei socialinė pedagogė Violeta Palaimienė.
Mokymai buvo skirti dirbtinio intelekto (DI) technologijų supratimui ir jų pritaikymui ugdyme. Dalyviai penkias dienas gilinosi į DI įrankius, jų veikimo principus, pritaikymo galimybes bei etinius aspektus.
Pirmąją dieną „Erasmus+“ projekto dalyviai analizavo savo patirtį ir žinias apie DI, susipažino su „ChatGPT“ ir „Google Gemini“ įrankiais bei atliko įvairias užduotis. Taip pat dalyvavo kultūrinėje veikloje – viktorinoje apie Vengriją, ekskursijoje po Budapešto senamiestį „Budą“.
Antrąją dieną dėmesys buvo skiriamas DI užklausų formulavimui (angl. prompting). Dalyviai mokėsi kurti efektyvias užklausas, eksperimentavo planuodami pamokas, dirbo su „Claude“ ir „Quizizz AI“ bei analizavo DI sugeneruotų atsakymų patikimumą.
Trečiąją dieną pagrindinis akcentas buvo DI vaizdų generavimas. Dalyviai tyrinėjo vaizdų kūrimo įrankius, pvz., „Adobe Firefly“, mokėsi atpažinti DI sugeneruotus vaizdus bei žaidė žaidimus, skirtus tikriems ir suklastotiems vaizdams atskirti.
Ketvirtąją dieną buvo nagrinėjama „Deepfake“ technologija, DI generuojamas garsas ir vaizdas. Dalyviai eksperimentavo su garso ir vaizdo įrašų kūrimo įrankiais, pavyzdžiui, „Udio“ ir „Heygen“, bei diskutavo apie DI sukurtų laiškų autentiškumo atpažinimą. Po intensyvių mokymų dalyviai plaukė laivu Dunojaus upe, klausėsi gido pasakojimų apie miesto istoriją, kultūrą bei paveldą.
Paskutinę mokymų dieną daugiausia dėmesio skirta DI raštingumui, etikai ir prieinamumui. Dalyviai aptarė DI svarbą švietime, diskutavo apie šališkumą ir įtrauktį technologijose, susipažino su prieinamumo gerinimo įrankiais, pvz., „Microsoft Immersive Reader“, bei kūrė pateiktis ir projektus DI raštingumo tema.
Mokymuose dalyviai įgijo praktinių įgūdžių, kaip naudoti DI įrankius planuojant pamokas ir vertinant mokinių žinias, išmoko kritiškai vertinti DI generuojamą turinį bei atpažinti suklastotą informaciją. Taip pat buvo nagrinėjami etiniai ir socialiniai DI aspektai bei prieinamumo galimybės. Šios kompetencijos suteikė inovatyvius įrankius, kuriuos mokytojai gali atsakingai taikyti DI ugdyme.
Projekto veiklos finansuojamos pagal Erasmus+ projektą Nr. 2024-1-LT01-KA121-SCH-000200104.
Erasmus+ įstaigos akreditacijos nr. 2023-1-LT01-KA120-SCH-000169725.