NordPlus Junior projektas „EcoVisions”

 EcoVisions: Harmonizing Nature, Culture, and Artistry for Sustainable Futures

EcoVisions: gamtos, kultūros ir meno dermė tvariai ateičiai

Projekte „EcoVisions: Harmonizing Nature, Culture, and Artistry for Sustainable Futures“ dalyvauja keturios mokyklos: Vilniaus Aleksandro Puškino gimnazija, Rygos 45-oji vidurinė mokykla (Latvija), Talino Laanemere gimnazija (Estija) ir Halvorsminde mokykla (Danija). Projekto tikslas yra atkreipti dėmesį į aktualias šiandienos aplinkosaugos problemas bei bendradarbiaujant tarptautiniu lygmeniu, jungiant meną ir kultūrą, skatinti tvarumą.  Tai yra įdomi ir inovatyvi iniciatyva – aplinkosaugos klausimai bus nagrinėjami per meno ir kultūros prizmę, suteikiant moksleiviams galimybę kurti, bendradarbiauti ir ieškoti sprendimų globalių problemų kontekste.

Per dvejus metus truksiančią projekto veiklą mokiniai turės galimybę ne tik teoriniu, bet ir praktiniu lygmeniu susipažinti su biologinės įvairovės apsauga, klimato kaita, vandens tarša bei švarios energijos naudojimu. Bus organizuojamos mobilumo fazės visose keturiose šalyse – Lietuvoje, Latvijoje, Estijoje ir Danijoje. Kiekvienos šalies mokiniai bus kviečiami dalyvauti dirbtuvėse, diskusijose, seminaruose bei kitose praktinėse veiklose, kurios skatins jų kūrybiškumą ir aplinkosauginį sąmoningumą. Lietuvoje, Latvijoje, Estijoje ir Danijoje vyksiantys susitikimai ne tik gilins dalyvių aplinkosaugos žinias, bet ir suteiks galimybę geriau pažinti kitas kultūras bei tradicijas, stiprinti tarptautinį bendradarbiavimą.

Dalyvaujantys moksleiviai rengs multimedijos projektus, kuriuose bus vaizduojamos ir analizuojamos aplinkosaugos problemos bei ieškoma galimų sprendimų. Menas taps pagrindine komunikacijos priemone, padedančia ne tik suvokti aplinkosaugos problemas, bet ir įtraukti plačią visuomenę į diskusijas apie tvarumą. Projekto dalyviai kurs piešinius, nuotraukas, vaizdo įrašus ir kitus meninius darbus, kurie bus eksponuojami ne tik mokyklų, bet ir vietos bendruomenėse bei tarptautinėje erdvėje. Tai suteiks galimybę parodyti savo kūrinius,  dalintis įžvalgomis apie aplinkosaugos svarbą su platesne auditorija.

Projekto „EcoVisions“ veiklų rezultatai bus skelbiami tiek mokyklų, tiek vietos žiniasklaidoje, siekiant informuoti kuo platesnę auditoriją ir įtraukti daugiau bendruomenės narių. Mokiniai ir mokytojai kvies vietos bendruomenes į parodas bei susitikimus, kuriuose bus pristatomi sukurti darbai bei diskutuojama aplinkosaugos temomis. Tai padės skleisti projekto idėjas ir užtikrins, kad „EcoVisions“ iniciatyva turėtų ilgalaikį poveikį ne tik mokykloms, bet ir vietos bendruomenėms.

Projekto sėkmė slypi tarptautinio bendradarbiavimo dvasioje, kuri skatina mokyklas kartu spręsti aktualias aplinkosaugos problemas, kartu mokytis ir kurti tvarų ateities pasaulį. „EcoVisions“ yra puikus pavyzdys, kaip menas, kultūra ir mokslas gali susijungti dėl didesnių tikslų – šviesesnės ir tvaresnės ateities.


„NordPlus“ projekto „EcoVisions” savaitė Vilniuje: biologinės įvairovės apsauga ir menas

2024 m. gruodžio 9–13 dienomis Vilniuje vyko tarptautinio „NordPlus Junior“ projekto „EcoVisions: Harmonizing Nature, Culture, and Artistry for Sustainable  Futures“ partnerių susitikimas. Šis projektas, skatinantis geriau suprasti ekologijos iššūkius ir gamtos apsaugos idėjas, subūrė įvairių šalių dalyvius. Pagrindinis renginio tikslas – padėti mokiniams ir mokytojams pritaikyti kūrybiškus, novatoriškus sprendimus, kurie būtų naudingi jų bendruomenėms. Renginio programa buvo įvairiapusiška, apimanti edukacines sesijas, kūrybines dirbtuves, diskusijas ir ekskursijas, skirtas ugdyti ekologinį sąmoningumą.

Gruodžio 9 dieną mokykloje vyko oficialus projekto atidarymas. Dalyviai aktyviai įsitraukė į linksmus „ledo laužymo“ žaidimus, kurie padėjo jiems užmegzti  ryšius ir geriau pažinti vieni kitus. Po šios dalies mokyklos ir šalių komandos supažindino dalyvius su savo veiklomis ir projektais, skirtais spręsti ekologijos problemas. Šis pirmasis etapas buvo puiki pradžia produktyvioms diskusijoms ir bendradarbiavimui.

Gruodžio 10 d. dalyviai susipažino su gausiu Vilniaus senamiesčio kultūros, istorijos ir architektūros paveldu. Po ekskursijos mokykloje mokiniai demonstravo pateiktis apie tai, kaip jų šalys saugo biologinę įvairovę ir sprendžia gamtos apsaugos iššūkius. Kiekviena komanda pateikė unikalių idėjų ir pasidalino savo šalių patirtimi. Šis etapas skatino tarpkultūrinį mokymąsi ir parodė, kaip skirtingos šalys sprendžia ekologines problemas.

Gruodžio 11 dienos programa buvo skirta edukaciniams vizitams ir praktinėms dirbtuvėms. Dalyviai lankėsi Nacionaliniame saugomų teritorijų lankytojų centre, kur sužinojo apie Lietuvos saugomų teritorijų sistemą ir jos vaidmenį saugant biologinę įvairovę. Po šio įspūdingo vizito mokykloje vyko ekologijos viktorina. Dienos pabaigoje dalyviai įsitraukė į kūrybines dirbtuves apie tvarų verslą, kuriose jie diskutavo, kaip galima suderinti verslo plėtrą su gamtos išsaugojimu. Ši veikla ne tik skatino kritinį mąstymą, bet ir parodė, kaip praktiniai sprendimai gali būti naudingi tiek aplinkai, tiek ekonomikai.

Gruodžio 12 d. buvo skirta kūrybiškumui ir menui. Mokykloje dalyviai viešino savo meno projektus, susijusius su biologinės įvairovės apsauga. Lietuvos komanda sukūrė drabužius iš perdirbtų medžiagų, pabrėždami tvaraus mados vartojimo svarbą vandenynų ir sausumos biologinei įvairovei išsaugoti. Estų komanda atsivežė įspūdingus reklaminius plakatus, kurie atkreipė dėmesį į gamtos apsaugos problemas, o danų grupė demonstravo virtualią nuotraukų parodą. Latvijos mokiniai nustebino visus autorine daina, kurioje skambėjo raginimas saugoti mūsų planetą. Po šių įkvepiančių pristatymų visi dalyviai dalyvavo kūrybinėse dirbtuvėse, kuriose, naudodami perdirbtas medžiagas, kūrė savo meno kūrinius. Ši diena parodė, kaip menas gali tapti svarbia priemone, skatinančia ekologinį sąmoningumą.

Gruodžio 13 d. dalyviai lankėsi Kauno Tado Ivanausko Zoologijos muziejuje, kur turėjo galimybę pamatyti retas gyvūnų rūšis ir sužinoti apie jų išsaugojimo svarbą. Taip pat jie dalyvavo ekskursijoje po Kauną, susipažino su miesto istorija ir architektūra. Šios ekskursijos suteikė dalyviams gilesnį supratimą apie gamtos ir kultūros ryšį. Baigiamasis  renginys leido visiems susirinkti kartu, pasidžiaugti pasiektais rezultatais ir išreikšti dėkingumą.

Projekto „EcoVisions“ veiklos pabrėžė, kaip svarbu įtraukti į ugdymą ekologijos temas. Dalyviai grįžo į savo šalis kupini naujų idėjų ir motyvacijos plėtoti ekologinio švietimo programas. Jie taip pat išreiškė norą toliau bendradarbiauti su tarptautiniais partneriais ir stiprinti savo bendruomenių ekologinį sąmoningumą. Kitas partnerių susitikimas, kurio pagrindinė tema bus klimato kaitos problemų sprendimai, vyks 2025 m. kovą Rygoje.


 

NordPlus projekto „EcoVisions“ veiklos Rygoje. Klimato kaita

2025 m. spalio 6-10 dienomis Vilniaus Aleksandro Puškino gimnazijos mokiniai ir mokytojai dalyvavo tarptautiniame NordPlus Junior projekte „EcoVisions“. Šis renginys subūrė dalyvius iš keturių šalių – Latvijos, Estijos, Lietuvos ir Danijos – dalintis patirtimi, idėjomis bei gerąja praktika, kaip apsaugoti mūsų planetą.

Lietuvos delegaciją, kurią sudarė keturi Vilniaus Aleksandro Puškino gimnazijos mokiniai, lydėjo anglų kalbos mokytoja Ana Martinovič ir biologijos mokytoja Jelena Tiurina.  

Kartu tyrinėjant klimato kaitą

Pagrindinis šios projekto dalies tikslas – išsiaiškinti, kaip klimato kaita keičia aplinką įvairiose Šiaurės Europos dalyse, ir aptarti veiksmus, kurie galėtų padėti sumažinti jos poveikį. Taip pat svarbų vaidmenį projekte atlieka menas, nes būtent per meno prizmę mokiniai  ieško sprendimų, kaip būtų galima atkreipti visuomenės dėmesį į šią globalią problemą.

Visų keturių šalių mokiniai pristatė savo edukacinius ir kūrybinius darbus apie šiltesnes žiemas, nenuspėjamus kritulius, stipresnes audras bei kitus akivaizdžius klimato atšilimo padarinius Baltijos ir Šiaurės Europos regionuose.

Kiekviena šalis pasidalijo savo veiklos strategijomis:

  • Latvija daug dėmesio skiria miškų atkūrimui, perdirbimui ir atsinaujinančiai energijai;
  • Estija investuoja į vėjo energiją ir išmaniąsias miesto technologijas;
  • Lietuva skatina viešąjį transportą, mažina atliekas ir stiprina aplinkosauginį švietimą;
  • Danija išlieka Europos lydere dėl savo „žaliosios“ politikos ir siekio tapti neutralia anglies dioksido atžvilgiu.

Apsilankymas Rygos mokykloje

Viešnagės metu lankėmės Rygos mokykloje, kurioje turėjome galimybę susipažinti su jų mokymosi aplinka, mokymo metodais ir novatoriškomis klasėse naudojamomis technologijomis.

Buvo įkvepianti patirtis pamatyti tiek panašumų, tiek skirtumų tarp mūsų ir Latvijos mokyklų. Visus dalyvius vienijo bendras tikslas – ugdyti aktyvius, atsakingus ir kūrybingus jaunuolius, o kiekviena mokykla paliko įspūdį savo unikaliomis tradicijomis ir atmosfera.

Priimančioji Rygos mokykla mus šiltai sutiko, supažindino su savo kasdieniu gyvenimu ir organizavo interaktyvias veiklas, leidusias mokiniams patirti, ką reiškia mokytis be sienų.

Komandinis darbas ir nuotykiai – žygis su užduotimis

Viena įsimintiniausių patirčių buvo lauko veikla „Žygis su užduotimis ir bendradarbiavimo žaidimais“.

Žygio metu mokiniai dirbo tarptautinėse komandose, sprendė iššūkius, mokėsi bendradarbiauti, dalintis atsakomybe ir priimti bendrus sprendimus. Ši veikla ne tik patikrino jų komandinį darbą ir ištvermę, bet ir padėjo suprasti bendradarbiavimo bei tarpusavio palaikymo svarbą realiose situacijose.

Rygos atradimai

Be edukacinių veiklų, turėjome progą pažinti ir nuostabų Rygos miestą.
Aplankėme senamiestį, grožėjomės jo architektūra, siauromis akmeninėmis gatvelėmis, istoriniais pastatais ir gyvybinga kultūrine atmosfera. Ši kelionės dalis padėjo mokiniams suvokti ryšį tarp kultūros, istorijos ir atsakomybės už aplinkosaugą.

Pamokos ateičiai

NordPlus projektas neapsiribojo faktų mokymųsi – jis skatino suvokti atsakomybę už mūsų planetą. Mokiniai suprato, kad net menki veiksmai – taupoma energija, atliekų rūšiavimas, medžių sodinimas ar plastiko vartojimo mažinimas – paveikūs.

Tai buvo nepakartojama savaitė, kupina atradimų, komandinio darbo ir įkvėpimo. Projektas sustiprino tarptautinę draugystę ir priminė, kad klimato kaita yra bendras iššūkis, kurį turime įveikti kartu.

Jau laukiame kito NordPlus susitikimo Estijoje, kuris vyks 2025 m. gruodį, ir nekantraujame tęsti šį prasmingą bendradarbiavimą bei patirties mainus.

 

Projektas finansuojamas pagal NordPlus Junior programą (Nr. NPJR-2024/10091)

 

Accessibility Toolbar