„Erasmus+“ projektas „Sėkmingas į(si)vertinimas – kelias į kiekvieno mokinio sėkmę“
Nuo 2023 metų spalio 1 d. Vilniaus Aleksandro Puškino gimnazijoje prasidėjo „Erasmus+“ programos projekto įgyvendinimas. Šis projektas yra skirtas gimnazijos pedagogams. Projekto metu mokytojai dalyvaus mokymuose užsienyje, tobulins profesines kompetencijas, susijusias su vertinimu ir įsivertinimu. Mokytojai susipažins su naujais metodais ir išbandys juos praktiškai. Bus rengiamas atvirų pamokų ciklas. Taip pat bus rengiamos diskusijos projekto tarpiniams rezultatams aptarti, dirbtuvės gimnazijos mokytojams. Bus aptarti metodai ir įrankiai, parengti adaptuotų metodų aprašai.
Daugiau informacijos apie projektą rasite čia.
Projektą finansuoja „Erasmus+“ 1 pagrindinio veiksmo programa (Nr. 2023-1-LT01-KA122-SCH-000113559).
„Erasmus+“ projektas „Leonardo 4 Children Academy 2024-25“
Nuo 2023 metų rugsėjo 1 d. Vilniaus Aleksandro Puškino gimnazijoje prasidėjo „Erasmus+“ programos projekto įgyvendinimas. Šį projektą koordinuoja „Carrano 4 Children“ organizacija (Briuselis, Belgija). Projekte kartu su mūsų gimnazija dalyvauja pradinė mokykla №32 (Pirėjus, Graikija), Amerikos akademija LLC (Praha, Čekijos Respublika), Ecole fondamentale Congrès-Dachsbeck (Briuselis, Belgija) ir du institutai iš Italijos (Florencijos ir Turino). Šio projekto metu bus kuriama ir išbandoma „Leonardo 4 Children“ akademijos koncepcija, kurioje didelis dėmesys yra skiriamas gamtos mokslų ir menų integracijai. Projekto metu mokytojai teiks savo rekomendacijas, įžvalgas apie kuriamą koncepciją, išbandys ją praktiškai klasėse. Mobilumu metu mokytojai mokysis, kaip šią koncepciją įgyvendinti.
Daugiau informacijos apie projektą rasite čia.
Projektą finansuoja „Erasmus+“ 2 pagrindinio veiksmo programa (Nr. 2023-1-BE01-KA220-SCH-000165561).
Projektas „SUPER CITIZEN”
Projektas vykdomas ir finansuojamas British Council užsakymu, bendradarbiaujant su Lietuvos gen. Jono Žemaičio karo akademija. Mokyklos projekte dalyvauja nemokamai.
Projekto tikslas – mokinių kritinio mąstymo demokratinėms vertybėms ugdymas. Projekto tikslas, kuris skirtas mokykloms/centrams – teikti įtraukiantį pilietiškumo ir nacionalinio pasipriešinimo pamokų turinį tautinių mažumų mokiniams.
Projektas “SUPER CITIZEN” – pilietiškumo pamokų žaidimo aplinkoje ciklas, kuris skirtas skatinti 8-12 klasių mokinius įsitraukti ir aktyviai dalyvauti visuomeniniame gyvenime, kuris prasideda šeimoje, kaimynų, mokyklos, rajono, kaimo, miesto bendruomenėje ir, galiausiai, valstybėje.
Pilietiškumo pamokos žaidybinėje aplinkoje yra skirtos aktyviems šiandieninių pilietiškumo problemų, su kuriomis susiduria daugelis vakarų valstybių, tarp jų ir Lietuva, sprendimų paieškoms. Mes sukuriame turinį, į kurį patenka mokiniai. Įveikinėdami bendradarbiavimo, informacijos paieškos, bendruomeniškumo, dezinformacijos, impersonacijos užduotis, mokiniai tuo pačiu susipažįsta, kas yra pilietis, kokios jo teisės ir pareigos, ką reiškia būti aktyviu bendruomenės nariu, kaip ugdyti kritinį mąstymą.
Dalyvaujamojo biudžeto dirbtuvės – finansinės atsakomybės ir demokratijos mokymasis
Gegužės 10 dieną mūsų mokykloje vyko dalyvaujamojo biudžeto dirbtuvės. Šių dirbtuvių tikslas buvo ne tik suteikti mokiniams supratimą apie finansų valdymą, bet ir skatinti demokratišką sprendimų priėmimą. Dalyvavo 7 а, 7 b, II b ir IV a klasių mokiniai, o iniciatyvą įgyvendino Mokinių taryba.
Dirbtuvėms vadovavo mūsų gimnazijos direktorius. Jo patirtis ir žinios tapo mokiniams neįkainojamu šaltiniu suprasti, kaip veikia biudžetas ir kaip jų idėjos gali būti realizuotos.
Dirbtuvėse mokiniai susipažino su pagrindiniais biudžeto principais, suprato, kokie yra mokyklos lėšų šaltiniai ir kaip jos paskirstomos. Išklausę teorinę dalį mokiniai grupėmis kūrė savo projektus, kuriuos norėtų įgyvendinti mokykloje.
Mokinių siūlytos idėjos bus pristatytos atskirame renginyje gegužės pabaigoje, ir bendruomenė balsuodama nuspręs, kuriai idėjai skirti finansavimą.
Dalyvaujamojo biudžeto dirbtuvės ne tik suteikė supratimą apie finansų valdymą, bet ir skatino kūrybiškumą bei lyderystės įgūdžių vystymą. Tai buvo puikus pavyzdys, kaip mokykla gali skatinti jaunimo aktyvumą, demokratijos supratimą ir atsakomybės jausmą. Tikimės, kad šios dirbtuvės nebus vienkartinis renginys, o taps nuolatine mūsų mokyklos veiklos dalimi, kurioje mokiniai galės aktyviai dalyvauti ir prisidėti prie mokyklos vystymosi.
Dalyvaujamasis biudžetas: baigiamasis renginys
Gegužės 28 dieną gimnazijos Aktų salėje susirinko 5-IV klasių atstovai tam, kad išgirstų kolegų siūlomas idėjas dalyvaujamajam biudžetui įgyvendinti.
Primename, kad šiemet Mokinių tarybos iniciatyva iš gimnazijos biudžeto mokinių idėjoms įgyvendinti skirta 1000 eurų. Nuo kovo mėnesio penkios grupės pateikė savo idėjas ir pristatė jas baigiamajame renginyje. Po to mokiniai balsavo ir išrinko idėją, kuri bus įgyvendinta. Tai 7a mokinių Alisos Safronovos ir Jelezivetos Klimovskajos idėja „Laisvas išėjimas į lauką“, kurios tikslas per pertraukas skatinti fizinį aktyvumą gimnazijos stadione. Tikimės, kad idėja bus realizuota iki kitų metų pavasario, kadangi reikalauja papildomo derinimo ir pasiruošimo.
Per renginį taip pat buvo pristatytos ir kitos idėjos, skirtos gimnazijos aplinkai tobulinti. Mokiniai siūlė įrengti stalo žaidimų erdves, specialias erdves koridoriuose ir bibliotekoje namų darbams ruošti ar skaityti.
„MokRinkimai” – jaunimo įsitraukimas į rinkimų simuliaciją
Gegužės 10 dieną mūsų mokykloje įvyko įdomus ir reikšmingas renginys, jaunimui suteikęs ne tik naujų žinių apie šalies valdymą, bet ir puikią galimybę išbandyti demokratinius procesus. „MokRinkimai“, organizuoti Lietuvos jaunimo organizacijų tarybos iniciatyva, buvo Lietuvos Respublikos prezidento rinkimų simuliacija, kurioje dalyvavo mūsų mokyklos I–IV klasių mokiniai.
Renginį organizavo Mokinių taryba kartu su istorijos ir pilietiškumo mokytojais. Mokytojai paruošė dalyvius rinkimams: suteikė žinių apie šalies politinę sistemą, skatino kritiškai mąstyti, išreikšti savo nuomonę, diskutuoti bei dalyvauti priimant sprendimus.
„MokRinkimai” – puiki galimybė pasimokyti demokratijos, įsitraukti į visuomeninius reikalus, tapti aktyviais piliečiais. Džiaugiamės, kad mūsų mokykla tokiu būdu skatina jaunimą įsitraukti į pilietinę veiklą ir formuoja sąmoningus bei atsakingus ateities piliečius.