Vasario 5–9 dienomis Vilniaus Aleksandro Puškino gimnazijos matematikos ir informacinių technologijų mokytoja Natalija Maklakova, fizinio ugdymo mokytoja Nadezhda Nakvose, fizikos vyr. mokytoja Anastasija Tretjakova dalyvavo ,,Erasmus+“ projekto „Sėkmingas į(si)vertinimas – kelias į kiekvieno mokinio sėkmę“ (Nr. 2023-1-LT01-KA122-SCH-000113559) kursuose Berlyne, Vokietijoje.
Kursų metu susipažinome ir bendradarbiavome su Ispanijos, Lenkijos, Slovakijos ir Graikijos mokyklų atstovais. Turėjome galimybę palyginti įvairių Europos šalių švietimo sistemas.
Pirmą darbo dieną pristatėme savo mokyklas, jose vykdomas veiklas, supažindinome su mūsų gimnazijos tikslais ir vizija. Mokymų tema buvo formuojamasis vertinimas. Visą savaitę aktyviai diskutavome apie vertinimo sunkumus, dalinomės patirtimi. Vertinant mokinius svarbu pasirinkti tinkamiausią metodą, atitinkantį konkrečią situaciją, mokinių poreikius ir tikslus. Savo praktikoje tenka naudoti įvairų vertinimą: apibendrinamąjį, diagnostinį, formuojamąjį, praktiniųprojektų ir veiklų ir kt. Mokymų metu priėjome prie išvados, jog formuojamasis vertinimas geriausiai padeda kurti palankią mokymosi aplinką, kurioje mokiniai gali sėkmingai tobulėti. Formuojamasis vertinimas yra nuolatinis procesas, kurio metu mokiniai gauna grįžtamąjį ryšį apie savo pažangą ir pasiekimus.
Atlikdami įvairias praktines užduotis, dirbdami grupėse išskyrėme formuojamojo vertinimo privalumus. Mokiniams suteikiamas vertinimo grįžtamasis ryšys padeda jiems geriau suprasti savo stiprybes ir silpnybes, skatina tobulėti Mokiniai jaučia mažesnį stresą, nes susiduria su nuolatiniu, mažesnio masto vertinimu. O mokytojams toks vertinimo būdas leidžia stebėti mokinių mokymąsi, jų įsitraukimą ir pastangas, leidžia laiku reaguoti ir suteikti pagalbą.
Dalyvavimas ,,Erasmus+“ projekte tai ne tik mokymasis, bet ir kitos šalies istorijos bei kultūros pažinimas. Pažintį su miestu pradėjome nuo Reichstago. Mes apsilankėme Reichstago stiklo kupole ir mėgavomės nuostabiu panoraminiu miesto vaizdu. Šis stiklo kupolas turi simbolinę reikšmę – jis simbolizuoja Vokietijos atvirumą, skaidrumą ir demokratiją.Berlyno istorija turtinga. Jis buvo įvairių istorinių įvykių liudininkas. Aplankėme Teroro Topografijos muziejų (Topography of Terror), įsikūrusį buvusio Gestapo ir SS būstinės vietoje. Šis muziejus ir memorialas pateikia išsamią informaciją apie nacizmo laikotarpį ir jo nusikaltimus. Buvome žydų istorijos ir kultūros muziejuje (Jewish Museum Berlin). Taip pat aplankėme Futurium muziejų apie ateities inovacijas, mokslo ir technologijų vystymąsi bei jų poveikį žmonijai.
Projektą finansuoja „Erasmus+“ 1 pagrindinio veiksmo programa (Nr. 2023-1-LT01-KA122-SCH-000113559).