Nuo 2023 metų rugsėjo 1 d. Vilniaus Aleksandro Puškino gimnazijoje prasidėjo „Erasmus+“ programos projekto įgyvendinimas. Šį projektą koordinuoja „Carrano 4 Children“ organizacija (Briuselis, Belgija). Projekte kartu su mūsų gimnazija dalyvauja pradinė mokykla №32 (Pirėjus, Graikija), Amerikos akademija LLC (Praha, Čekijos Respublika), Ecole fondamentale Congrès-Dachsbeck (Briuselis, Belgija) ir du institutai iš Italijos (Florencijos ir Turino). Šio projekto metu bus kuriama ir išbandoma „Leonardo 4 Children“ akademijos koncepcija, kurioje didelis dėmesys yra skiriamas gamtos mokslų ir menų integracijai. Projekto metu mokytojai teiks savo rekomendacijas, įžvalgas apie kuriamą koncepciją, išbandys ją praktiškai klasėse. Mobilumu metu mokytojai mokysis, kaip šią koncepciją įgyvendinti.
Šio projekto tikslas – ugdyti vaikų ir jaunimo meninius bei mokslinius įgūdžius, kad jie galėtų būti atsakingi XXI amžiaus lyderiai, sprendžiant pagrindines pasaulines klimato kaitos ir lygybės problemas.
Numatomi projekto rezultatai:
- daryti įtaką ugdymui, ypač pilietiniam;
- sudaryti sąlygas mokyklų mokytojams ir pedagogams ugdyti vaikų ir jaunimo meninius ir mokslinius įgūdžius, jų iniciatyvumą, komandinį darbą ir jautrumą klimato ir lygybės temoms.
- Projekte bus naudojama speciali „Leonardo 4 Children“ poveikio vertinimo sistema.
Projekto trukmė: 2023 m. rugsėjis – 2025 m. rugpjūtis
PROJEKTO VEIKLOS
„Erasmus+“ projekto „Leonardo4Children Academy 2024-25“ partnerių susitikimas Briuselyje
Spalio 23–24 dienomis Briuselyje vyko „Erasmus+“ projekto „Leonardo4Children Academy 2024-25“ partnerių susitikimas. Šio projekto tikslas – ugdyti vaikų ir jaunimo meninius bei mokslinius įgūdžius, kad jie galėtų būti atsakingi XXI amžiaus lyderiai, sprendžiant pagrindines pasaulines klimato kaitos ir lygybės problemas. Susitikime dalyvavo direktoriaus pavaduotojas ugdymui Aleksej Peržu ir dailės mokytoja Anastasija Kodzisova. Į susitikimą taip pat atvyko American Academy Prague mokyklos mokytojai (Praha, Čekija), Pirėjaus regiono pradinės mokyklos №32 mokytojai (Atėnai, Graikija), Congrès-Daechsbeck mokyklos mokytojai (Briuselis, Belgija). Nuotoliniu būdu dalyvavo Florencijos mokyklos Istituto Primo Levi Impruneta mokytojai.
Susitikimo metu koordinatoriai pristatė projekto veiklas, „Leonardo4Children“ akademijos modelį, vyko partnerių pristatymai. Susitikimo pabaigoje buvo aptartos artimiausios veiklos, biudžeto planavimo aspektai ir kiti organizaciniai klausimai.
Nuo 2023 metų rugsėjo 1 d. Vilniaus Aleksandro Puškino gimnazijoje prasidėjo „Erasmus+“ programos projekto įgyvendinimas. Šį projektą koordinuoja „Carrano 4 Children“ organizacija (Briuselis, Belgija). Projekte kartu su mūsų gimnazija dalyvauja Pirėjaus pradinė mokykla №32 (Pirėjus, Graikija), Amerikos akademija LLC (Praha, Čekijos Respublika), Ecole fondamentale Congrès-Dachsbeck (Briuselis, Belgija) ir du institutai iš Italijos (Florencijos ir Turino). Šio projekto metu bus kuriama ir išbandoma „Leonardo 4 Children“ akademijos koncepcija, kurioje didelis dėmesys yra skiriamas gamtos mokslų ir menų integracijai.
Projekte dalyvaujantys gimnazijos mokytojai aktyviai išbando skirtingus metodus, skatinančius mokinius apmąstyti, kaip susisieja mokslai ir menai. Vasario mėnesį Aleksandro Puškino gimnazijoje buvo švenčiamos Užgavėnės. Pradinių klasių mokytojai kartu su muzikos mokytojomis S. Prokopovich, N. Barkouskaya ir šokių mokytoja V. Yanch supažindino mokinius su Užgavėnių tradicijomis, šventės istorija ir kontekstu. Mokiniai išmoko Užgavėnių šokių bei dainų, kurias pristatė per šventę. Nemažai laiko buvo skirta ir šventės atributams – kaukėms, kurias mokiniai kūrė iš antrinių žaliavų per technologijų pamokas kartu su dailės ir technologijų mokytoja A.Rudak. Naudodami antrines medžiagas, mokiniai geriau supranta, kad norint sukurti kažką naujo, galima panaudoti jau turimas medžiagas ir suteikti daiktui antrą šansą. Pradėdami kurti savo kaukes, mokiniai susipažino su Afrikos kaukėmis, pagal kurias sukūrė savo kaukių eskizus.
Nemažai veiklų, jungiančių menus ir mokslą, mokytojai išbando savo pamokose. Dailės pamokose 8 klasės mokiniai kartu su dailės mokytoja A. Kodzisova kūrė Europos Viduramžių architektūros žemėlapius, kuriuose vaizdavo gotikos arba romanikos stilių pastatus bei tyrinėjo svarbiausius jų bruožus. Per šokių pamokas V. Yanch supažindino 5 klasių mokinius su skirtingų tautų šokiais. Mokiniai žiūrėjo video medžiagą ir keliais sakiniais turėjo apibūdinti šokius bei parašyti nedidelį pasirinkto šokio aprašymą, kuriame būtų nurodyta šalis, kurioje šis šokis atsirado. Dailės ir technologijų mokytoja A. Rudak nusprendė sujungti menus su matematika. 5 klasių mokiniai susipažino su pikselių meno stiliumi bei sukūrė savo būsimų „piksel art“ eskizus. Mokiniai turėjo nupiešti nemažai lygių kvadratų, juos priklijuoti ant fono pagal savo eskizus. 4g klasės auklėtoja A. Barbarovič supažindino savo mokinius su skirtingais istorijos laikotarpiais. Mokinius labai įtraukė dinozaurų era – pamokos, per kurias jie susipažino su seniausiais gyvūnų pasaulio atstovais, jų įvairove bei gyvenimo sąlygomis. Susipažinę su dinozaurais, mokiniai sukūrė kūrybinius darbus – komiksus apie juos. Dar vienas laikotarpis, su kuriuo susipažino 4g klasės mokiniai, tai senovės Egiptas. Mokiniai mokėsi apie egiptiečių meną ir kultūrą, jų raštą, sukūrė popierių, kuris savo tekstūra primintų papirusą bei naudodami įgytas žinias apie hieroglifus, atliko kūrybinį darbą „Mano vardas”. Papiruso kūrimui mokiniai naudojo natūralias medžiagas: arbatą ir kavą.
Mokytojai dirba bendradarbiaudami, todėl nemažai veiklų atlieka kartu. Muzikos mokytoja S. Prokopovich ir šokių mokytoja V. Yanch per savo pamokas supažindino mokinius su muzikinėmis sąvokomis „Žanras“ ir „Šokis“. 2 klasių mokiniai atlikdami muzikines-ritmines užduotis susipažino su „Maršu”, „Polka” ir „Valsu”, palygino šiuos šokio žanrus, aptarė, klausydamiesi muzikinių ištraukų, atpažino muzikos žanrą ir šokį. Mokiniai muzikoje girdi ir gamtos garsus. Maršas yra panašus savo skambesiu į lietaus lašus, valso muzika primena upę, o polka – upelį. Šias asociacijas mokiniai perteikė ir šokio judesiais. Gamta yra muzikali. Užtenka klausytis vandens čiurlenimo, miško ošimo, stebėti lapus ir debesis, kad pamatytumėme muzikos ir šokių išraiškas gamtoje.
Džiaugiamės aktyviu mokytojų ir mokinių įsitraukimu į projektą ir nekantriai laukiame kitų veiklų rezultatų.
Paroda „Menų pasaulyje”
Dailės, muzikos, šokių ir technologijų mokytojai pagal projekto metodikas parengė parodą „Menų pasaulyje”. Dailės mokytoja A. Kodzisova, dailės ir technologijų mokytojos A. Rudak ir R. Strumskienė, muzikos mokytojos N. Barkouskaya, S. Prokopovich ir šokių mokytojos V. Yanch ir A. Prošečkina kartu su 5–8, I–IV klasių mokiniais parengė bukletus apie skirtingas meno šakas bei menininkus. Kuriant darbus parodai buvo integruoti menai, istorija, geografija, matematika ir IKT. Buvo svarbu sukurti ne tik estetiškai patrauklius, bet ir informatyvius bukletus.
Mokiniai ruošdami bukletus kartu su savo mokytojais aptarė, kaip keitėsi meno pasaulis, kaip meną veikė įvykiai pasaulyje. Pavyzdžiui, Renesanso epocha nesukūrė vienos dominuojančios pasaulėžiūros, bet išlaisvino iki tol Europoje neregėtas minties ir kultūros formas, filosofinių tendencijų įvairovę ir žmogaus kūrybines galias. Ryškiausias beveik visą Europą apėmęs Renesanso Reformacijos judėjimas suskaldė iki tol vieningą Vakarų Bažnyčią į katalikiškąją ir protestantiškąją. Religinė įvairovė nulėmė ir subrandino skirtingas ir tarpusavyje konkuravusias pasaulėžiūras, meno bei literatūros tendencijas ir kultūrines diskusijas.
Taip pat mokiniai analizavo, kaip keitėsi skirtingų šalių kultūra. Pavyzdžiui, kaip pasikeitė japonų menas nuo XIX a. menininko Kacušika Hokusajis iki XXI a. menininkės Yayoi Kusama darbų. Kacušika Hokusajo paveikslas „Didžioji banga“ laikomas geriausiai atpažįstamu Japonijos autorių kūriniu Vakarų pasaulyje, o Yayoi Kusama vadinama instagramų menininke. Žiūrėdami parodą, mokiniai taip pat galės pamatyti svarbiausius impresionizmo, ekspresionizmo, kubizmo, pop art’o, konceptualizmo ir kitų meno krypčių bruožus bei menininkus.
Menas – tai pasaulio atspindys. Norėdami geriau suprasti, kas vyksta aplink mus, suprasti istoriją ir kaip jį veikia dabartį, reikėtų pažvelgti į meną.
Projekto „Leonardo 4 Children” susitikimas Italijoje, Florencijoje
Gegužės 22-24 dienomis įvyko projekto „Leonardo 4 Children” dalyvių susitikimas Italijoje. Mūsų mokyklai atstovavo dailės mokytojos A. Kodzisova, A. Rudak ir muzikos mokytoja S. Prokopovich.
Pirmą mobilumo dieną buvo aptartos įvykdytos projekto veiklos, artimiausi planai bei projekto etapai. Partneriai pasidalino savo patirtimi, pamatė kitų šalių darbus bei aptarė kilusius sunkumus. Pirmas dalyvių susitikimas įvyko svarbioje projektui vietoje – Leonardo da Vinčio gimtinėje, miestelyje Vinčis. Dalyviai sužinojo daugiau apie Leonardo veiklas, klausydami Ambrosianos bibliotekos direktoriaus don Alberto Rocca paskaitos. Aplankė namą, kuriame gimė Leonardo da Vinčis, jo garbei sukurtą muziejų ir dalyvavo edukacinėse veiklose. Šios veiklos parodė, kaip galima sujungti menus su mokslu – projekto dalyviai specialiu įrankiu piešė idealią spiralę, kūrė sūkurį butelyje, bandė rašyti taip, kaip rašė pats Leonardas da Vinčis.
Antrą mobilumo dieną projekto dalyviai aplankė Primo Levi mokyklą, kurioje Italijos komanda pristatė savo veiklų rezultatus. Taip pat dalyviai išklausė Ann Start ir Giuliana Santambrogio vaikų apsaugos politikos paskaitą, aptarė rūpimus klausimus. Savo mokymus pristatė La Scala teatro akademijos edukacinių projektų vadovas Filippo Toppi bei edukatorė ir operos dainininkė Valentina Volpe Andreazza. Įkvėpti mokymų projekto dalyviai važiavo į Fornace Carbone dirbtuves „Terrakota klimatui ir lygybei“. Vakare vyko „Leonardo 4 Children: da Leonardo a Morricone“ labdaros koncertas „Meyer“ vaikų ligoninei.
Trečią dieną dalyviai susitiko Italijos menininkės Marina Calamai rezidencijoje, išklausė jos paskaitą apie „Art & Science“ papuošalų dizainą, įkvėptą Leonardo da Vinčio ir kitų Renesanso menininkų kūrybos, bei dalyvavo jos sukurtame „Meilės labirinte“ – aplinkosaugos viktorinoje. Taip pat savo mokymus vedė Nancy Von Breska ir Jane Adams, jos pristatė klimato, meno ir mokslo veiklas vaikams ir paaugliams. Pagrindinės jų mokymų temos: lyčių lygybė bei klimatas. Lyčių lygybės temą jos pristatė pasitelkdamos Atremidės simbolį – iš istorinės perspektyvos aptarė moteris mene ir moksle, karjerą bei galimybes tuomet ir šiandien. O klimato temą aptarė pasitelkdamos Artemidės ir Leonardo pavyzdį, mokantį stebėti gamtą, integruoti tai į darbą, ugdyti empatiją gyvūnams ir augalams, tausoti aplinką.
Be gausių projekto veiklų mūsų gimnazijos mokytojos aplankė „Uffizi“ galeriją bei Lietuvos paviljoną Venecijos bienalėje. Įkvėptos mokymų bei kultūrinės programos mokytojos nekantrauja tęsti projekto veiklas, pildydamos jas įgytomis žiniomis.
„Erasmus+“ projekto „Leonardo 4Children 2024-25” mokymai Briuselyje
Mūsų gimnazijos dailės mokytoja A. Kodzisova ir matematikos mokytoja N. Maklakova dalyvavo mokymuose, kuriuose projekto „Leonardo4Children” narė Margherita Mesirca pristatė šiai progai sukurtą L4CA modelį, mokė jį įdiegti. Buvo dalijamasi gerąja patirtimi: pristatomi, analizuojami ir komentuojami partnerių įvykdyti projektai. Mūsų gimnazija pristatė 8 klasių projektą lygybės tema „Mano Mona Lisa”, kurį puikiai įvertino projekto dalyviai. Mokytojai buvo suskirstyti į mišrių tautybių grupes ir turėjo dirbti komandose. „Leonardo 4 Children“ Akademijos modelio įgyvendinimas ir diegimas reikalauja tinkamo mokytojų rengimo, todėl ir buvo vykdomi šie mokymai, skatinantys kūrybiškumą sprendžiant klimato kaitos ir lygybės problemas.
Taip pat projekto dalyviai dalyvavo „Leonardo4Children“ konkurso nugalėtojų apdovanojimuose, pamatė mokinius ir jų darbus klimato kaitos ir lygybės tema bei dalyvavo kūrybinėse dirbtuvės, kur buvo pristatomos Al naudojimo galimybes. Penktadienio vakare mokytojai ir miesto svečiai susirinko koncerte, kuriame dalyvavo Lycee Français Jean Monnet (Briuselis, Belgija) mokiniai bei kviestiniai svečiai. Įkvėptos mokymų bei kultūrinės programos mokytojos nekantrauja tęsti projekto veiklas.
Per šį laiką mūsų gimnazijoje vyko įvairios veiklos, kurios leido mokiniams gilinti žinias tiek gamtos mokslų, tiek menų srityse. Štai keletas pavyzdžių, kaip šios temos buvo integruotos į skirtingus mokomuosius dalykus.
Fizikos pamoka „Optinės iliuzijos“
Fizikos mokytoja A. Tretjakova apibendrindama skyrių „Šviesos reiškiniai“ surengė pamoką tema „Optinės iliuzijos“. Mokiniai sužinojo, kas yra optinės iliuzijos, kokios yra jų atsiradimo priežastys ir klasifikacija. Buvo aptarta iliuzijų istorija, apžvelgti įvairūs pavyzdžiai, o pamokos pabaigoje mokiniai kūrė savo pačių iliuzijas, piešdami ir analizuodami šviesos bei šešėlių poveikį regai. Tokia veikla skatina mokinių kūrybiškumą ir leidžia geriau suprasti fizikos reiškinius.
Technologijų pamoka „Pingvinai ir Antarktikos klimatas“
Technologijų mokytoja A. Rudak integravo technologijų pamokas su biologija – su 7 klasės mokiniais kalbėjo apie Antarktikos klimatą ir gyvūniją. Mokiniai tyrinėjo pingvinus bei jų gyvenimo sąlygas. Praktinėje dalyje mokiniai kūrė 3D pingvinų modelius naudodami popierių kaip konstrukcinę medžiagą. Jie taip pat išmoko, kaip panaudoti geometrinių kūnų išklotines. Ši veikla skatino mokinius ne tik domėtis ekologija ir klimato pokyčiais, bet ir ugdyti praktinius įgūdžius.
Veikla pradinėse klasėse „Pomidorų auginimas“
Pradinių klasių mokytoja A. Barbarovič kartu su 4 klasės mokiniais augino pomidorus, stebėjo jų augimą ir dokumentavo šio proceso eigą. Mokiniai dalyvavo praktinėse veiklose, kuriose jie ne tik mokėsi apie augalų vystymosi ciklą, bet ir įgijo atsakomybės jausmą – svarbų ekologinio sąmoningumo ugdymui.
Geografijos pamoka „Ekologiški pasaulio miestai“
Geografijos mokytojas V. Jankovič vedė pamoką apie ekologiškus pasaulio miestus. Mokiniai sužinojo apie miestus, kurie yra žinomi dėl savo tvarumo ir ekologiškų sprendimų. Naudodamiesi „Canva“ programa, jie kūrė plakatus ar bukletus, kuriuose pristatė ekologiškų miestų pavyzdžius. Po to mokiniai dalijosi įgytomis žiniomis apie ekologiško miesto koncepciją.
Geografijos pamoka „Šiltnamio efektas ir ugnikalnių maketai“
Pamokoje apie šiltnamio efektą mokytojas V. Jankovič mokė apie natūralius ir antropogeninius šiltnamio dujų šaltinius. Mokiniai gilinosi į klimato kaitos priežastis, o vėliau pamokos praktinėje dalyje kūrė ugnikalnių maketus, taip geriau suprasdami gamtos reiškinių ryšius su šiltnamio efektu.
Dailės pamoka „Mano Mona Liza“
Dailės pamokose 8 klasių mokiniai kartu su dailės mokytoja A. Kodzisova kūrė savo paveikslo „Mona Liza“ interpretacijas. Mokiniai tyrinėjo Renesanso epochos meną, atskleidė to laikotarpio technines tapybos savybes bei gilinosi į garsiausią pasaulio paveikslą – „Mona Lizą“. Kiekvienas mokinys sukūrė savo interpretaciją, įsivaizduodamas, kaip Mona Liza atrodytų, jei gyventų kitame laikmetyje, kitoje šalyje ar net priklausytų kitai subkultūrai. Ši kūrybinė užduotis skatino ne tik domėjimąsi meno istorija, bet ir ugdė mokinių pagarbą skirtingiems žmonėms, kūrybinį mąstymą bei gebėjimą išreikšti idėjas per meną.
Šios veiklos yra svarbi „Leonardo 4Children“ projekto dalis, skatinanti mokinius tyrinėti pasaulį per gamtos mokslų ir menų sintezę. Per ekologijos, klimato kaitos ir lygybės temas mokiniai ne tik gilina žinias, bet ir ugdo kūrybingumą, bendradarbiavimą bei atsakomybę už aplinką ir visuomenę. Gimnazija didžiuojasi savo mokiniais, kurie aktyviai dalyvauja šiuose projektuose, bei tikisi, kad šios veiklos prisidės prie jų tvarios ir kūrybingos ateities kūrimo.
Projekto „Leonardo 4 Children” susitikimas Prahoje
Nuo 2023 metų rugsėjo 1 d. Vilniaus Aleksandro Puškino gimnazijoje prasidėjo „Erasmus+“ programos projekto įgyvendinimas. Šį projektą koordinuoja „Carrano 4 Children“ organizacija (Briuselis, Belgija). Projekte kartu su mūsų gimnazija dalyvauja Pirėjaus pradinė mokykla №32 (Pirėjus, Graikija), Amerikos akademija LLC (Praha, Čekijos Respublika), Ecole fondamentale Congrès-Dachsbeck (Briuselis, Belgija) ir du institutai iš Italijos (Florencijos ir Turino). Projekte bus kuriama ir išbandoma „Leonardo 4 Children“ akademijos koncepcija, kurioje didelis dėmesys yra skiriamas gamtos mokslų ir menų integracijai.
Lapkričio 21-22 dienomis įvyko projekto „Leonardo 4 Children” dalyvių susitikimas, Čekijoje, Prahoje. Mūsų mokyklai atstovavo dailės mokytoja A. Kodzisova, pradinių klasių mokytoja A. Barbarovič, šokių mokytoja V. Yanch ir muzikos mokytoja N. Barkouskaya.
Per mobilumą buvo išsamiai aptartos visų dalyvių atliktos projekto veiklos ir pasiekti rezultatai. Čekijos atstovai pristatė savo įvykdytus projektus, dalinosi patirtimi ir aptarė įgyvendinimo procesą su kitais partneriais, o taip pat pasidalino vertingomis ir naudingomis įžvalgomis. Jie parodė mokyklos erdves, supažindino su mokiniais, jų kasdienine veikla bei pamokų struktūra, taip suteikdami galimybę geriau suprasti Prahos Amerikos akademijos švietimo sistemą ir metodikas.
Be to, projekto dalyviai turėjo galimybę pažinti Čekijos juvelyrikos tradicijas, kurios yra gilios ir turtingos, ir sužinoti daugiau apie šio amato subtilybes. Kiekvienas dalyvis sukūrė savo unikalią apyrankę, naudodamas aukštos kokybės Čekijos stiklą.
Taip pat buvo organizuotas koncertas, kuriame pasirodė jaunieji talentai, žavėję savo meistriškumu ir atlikimo kokybe. Koncertas tapo tikra švente visiems dalyviams, sustiprinusia skirtingų šalių ryšius.
Įkvėpti visų veiklų, mokymų bei kultūrinių programų, mokytojai nekantrauja tęsti projekto veiklas, papildydami jas įgytomis žiniomis.
Projektą finansuoja „Erasmus+“ 2 pagrindinio veiksmo programa (Nr. 2023-1-BE01-KA220-SCH-000165561).