Šiais metais mūsų gimnazijos 5b klasės mokiniai ir mokytojai dalyvauja projekte „Tyrinėjimo menas Vilniuje“, kurį įgyvendina Vilniaus miesto savivaldybė, Vilniaus švietimo pažangos centras drauge su kūrėjų asociacija „Kūrybinės jungtys“.
Tyrinėjimo menas – tęstinė programa, kurioje atskleidžiami ir ugdomi svarbiausi XXI amžiaus mokinių gebėjimai, tobulinamos mokytojų kompetencijos juos ugdyti bei suteikiama praktinė pagalba sprendžiant aktualius mokymosi iššūkius, kuriami ir išbandomi integruoti, tyrinėjimu, kūryba ir problemų sprendimu pagrįsti ugdymo metodai.
Šio projekto tikslai – padėti mokiniams ir mokytojams įgyvendinti gilųjį mokymosi procesą, kuris stiprina kūrybingumą ir kritinį mąstymą, žinių pritaikomumą ir išliekamumą, padeda sukurti dialogu, bendradarbiavimu pagrįstus santykius, stiprinti bendruomeninius ryšius mokykloje. Esminis programos „Tyrinėjimo menas“ principas – partnerystė ir bendradarbiavimas tarp mokinių, mokytojų ir įvairių kūrybinių sričių praktikų. Šis projektas sudarytas iš dviejų dalių: mokinių ir mokytojų tyrinėjimo projektų.
Mokinių tyrinėjimo projekte mūsų gimnazijoje dalyvauja 5b klasė kartu su klasės vadove ir projekto iniciatore Rūta Strumskiene. Mokinukai kartu su kuriančia praktike Aušrine pasirinko per kūrybines programos veiklas ir lietuvių kalbos, dailės, kūno kultūros, šokio pamokas tyrinėti gyvūnus bei ugdytis bendradarbiavimo ir bendravimo gebėjimus. Džiaugiamės, kad prie šio projekto veiklų aktyviai prisijungė lietuvių kalbos ir literatūros mokytojos Jūratė Skrickienė bei Lina Meškauskienė, šokių mokytoja Veronika Yanch, kūno kultūros mokytoja Nadežda Nakvose. Mokinių pasirinkta gyvūnų tema leido paįvairinti pamokas, sudominti ugdymosi procesu. Per lietuvių kalbos pamokas jie kūrė rašinius apie gyvūnus, plėtė žodyną, akiratį. Dailės pamokose mokiniai, piešdami gyvūnus, naudojo neįprasta būdą – geometrines figūras, pasirinkdami spalvas atskleidė savo jausmus to gyvūno atžvilgiu. Šokių pamokose vaikai turėjo sugalvoti pasirinkto gyvūno šokį, o kūno kultūros – sugalvoti fizinio lavinimo pratimų, atkartojančių gyvūno judesius.
Mokytojų tyrinėjimo projekto įgyvendinimui mokykloje buvo sukurtas „Mokytojų klubas“, kuriam vadovauja lietuvių kalbos mokytoja metodininkė Jūratė Skrickienė. Prie mokytojų klubo prisijungė įvairių dalykų mokytojai: dailės ir technologijų mokytoja Rūta Strumskienė, chemijos mokytoja Irina Jermak, geografijos mokytojas Vasilij Jankovič, gimtosios (rusų) kalbos mokytoja Tatjana Anufrijeva, dorinio ugdymo (etikos) mokytojos Tatjana Trushakova ir Ekaterina Ushakova, kūno kultūros mokytoja Nadežda Nakvose, lietuvių kalbos mokytoja Lina Meškauskienė, matematikos ir informacinių technologijų mokytoja Asta Pečiulienė, istorijos mokytoja Irina Petkevič, šokių mokytoja Veronika Yanch, matematikos mokytoja Jelena Kižina, technologijų ir dailės mokytoja Natalja Zareckaja, biologijos mokytojas Aleksej Peržu. Susitikimų metu kartu su kuriančia praktike Simona „Mokytojų klube“ svarstomi aktualūs, su projekto įgyvendinimu susiję klausimai, dalijamasi gerąja patirtimi, atliekamos veiklos, susijusios su kritinio mąstymo ir kūrybiškumo ugdymu. Mūsų gimnazijos mokytojai pasirinko šiuolaikinės pamokos kryptį, ypatingą dėmesį skiriant kokybiškai nuotolinei pamokai. Klubo veikla skatina tyrinėti ir pamokose taikyti kūrybiško ugdymo ir kritinio mąstymo metodus, labiau pasitikėti savo jėgomis. Kovo pradžioje planuojamas projekto sklaidos renginys gimnazijoje. Projekto veiklas gimnazijoje kuruoja direktorės pavaduotojas ugdymui Aleksej Peržu.