Kas yra raštingumas ir kokiomis savybėmis turi pasižymėti raštingas medijų vartotojas? Ką lemia kalbinės normos ir kodėl lingvistams taip įdomu tyrinėti norminiusnukrypimus? Ar tikrai „savitarpio supratimui kartais svarbu kalbėti taip, „kaip visi“, netgi jeigu tai prieštarauja normoms“ (B. Ijomdin)? Kaip įvairių kalbinių strategijų taikymas leidžia pasiekti reikiamą komunikacinį tikslą? Kaip su mumis bendrauja virtualūs pagalbininkai ar pokalbių robotai ir kodėl jie ne visada mus supranta? Koks yra medijų lingvisto vaidmuo ir kokia šios profesijos paklausa šiuolaikiniame pasaulyje?
Tai toli gražu ne visi klausimai, į kuriuos buvo atsakyta 2020 m. sausio 16 d. ir 30 d.Vilniaus Aleksandro Puškino gimnazijoje vykusiuose vyresniųjų klasių moksleivių susitikimuose su VU dėstytojomis: docente, humanitarinių mokslų daktare Anastasija Belovodskaja („Kalba ir medijos: kaip lingvistai supranta medijų raštingumą“) ir docente, humanitarinių mokslų daktare Viktorija Markova („Kaip ir kodėl medijų lingvistas žiūri filmus“).
Šis didelio mokinių susidomėjimo sulaukęs susitikimas – gražaus bendradarbiavimo su Vilniaus universitetu tęsinys.