Vasario 27–kovo 4 dienomis Vilniaus Aleksandro Puškino gimnazijos matematikos mokytoja Natalija Maklakova, dailės mokytoja Anastasija Kodzisova ir fizikos mokytoja Anastasija Tretjakova dalyvavo ,,Erasmus+“ projekto „Kelionė įtraukiojo ugdymo link” (Nr. 2022-1-LT01-KA122-SCH-000075033) kursuose „Sėkmingos specialiųjų ugdymosi poreikių turinčių mokinių ugdymo strategijos kiekvienoje klasėje” (“Successful Strategies for Teaching Students with Special Needs in Every Classroom“) Florencijoje, Italijoje.
Kursų metu bendradarbiavome su Estijos Kose–Uuemõisa darželio–mokyklos ir Ispanijos IES Albuhairamokyklos atstovais. Pirmą darbo dieną pristatėme savo mokyklas, jose vykdomas veiklas, sėkmingus darbo metodus. Visą savaitę aktyviai diskutavome, dalinomės patirtimi, ieškojome bendrų sprendimų.
Mokymų lektorė Lise–Lott Grimm – fizinio ugdymo, biologijos, matematikos, anglų kalbos ir švedų kalbos kaip užsienio kalbos mokytoja. Kursų metu ji dalinosi asmenine darbo su specialiųjų ugdymosi poreikių turinčiais mokiniais patirtimi. Dirbdami individualiai ir grupėse susipažinome su veiksmingomis nusiraminimo strategijomis, mokinių motyvaciją gerinančiais mokymo metodais. Buvo aptarti pagrindiniai aspektai: kaip atpažinti specialiuosius poreikius ir laiku suteikti pagalbą mokiniui, su kokiais mokymosi barjerais tenka susidurti ir kaip juos efektyviai įveikti, kaip siekti geresnės vaikų emocinės savijautos bei mažinti netinkamo elgesio apraiškas.
Turėjome galimybę iš pirmų lūpų išgirsti, ką reiškia turėti autizmo spektro sutrikimų. Daug naudingų patarimų gavome, kaip tobulinti ugdymo metodus ir efektyviai teikti pagalbą dirbant su vaikais, turinčiais aktyvumo ir dėmesio, koordinavimo, skaičiavimo sunkumų.
Mokymų savaitę baigėme dalyvaudami renginyje „Stand–up komedija kaip įtraukianti edukacinė priemonė”, kuriame teatro mokytoja, aktorė, stand–up komikė Chiara Becchimanzi supažindino su balso ir kūno valdymo, improvizacijos bei stand–up komedijos technikomis, kad pamokos būtų interaktyvesnės ir efektyvesnės.
Dalyvavimas projekte tai ne tik mokymasis, bet ir kitos šalies istorijos ir kultūros pažinimas. Florencija vienas seniausių ir gražiausių miestų Italijoje. Mes apsilankėme Uffizi galerijoje, kurioje susipažinome su Renesanso šedevrų kolekcija, pamatėme Mikelandželo Dovydo skulptūrą, aplankėme mokslinių atradimų Galileo muziejų, įkopėme į Brunelleschi kupolą ir pasigrožėjome panoraminiais Florencijos vaizdais.
„Mokymai, vesti praktikuojančio pedagogo, visuomet motyvuoja ir nuteikia bandyti, ieškoti naujų būdų pravesti visiems mokiniams naudingą ir įdomią pamoką. Kursuose atradau naujų metodikų, bendravau su mokytojais, kurie jas jau sėkmingai taiko ir yra paveikios. Kaip dailės mokytoja ypatingai vertinu galimybę pamatyti Florenciją, miestą– muziejų, pasigrožėti garsių skulptorių ir tapytojų darbais“, – teigė dailės mokytoja Anastasija.
„Programa buvo labai intensyvi, gavau daug patarimų ir rekomendacijų. Įgytos žinios buvo glaudžiai susijusios su jų praktiniu pritaikymu, todėl greitai įsisavinamos. Todėl po mokymų vienoje iš pirmų pamokų pradėjau taikyti naujas metodikas, bandyti aktyviuosius ugdymo metodus. Džiugu, kad spėjome aplankyti žymius Florencijos muziejus. Per fizikos pamokas dabar demonstruoju Galileo muziejuje padarytas nuotraukas, dalinuosi įspūdžais. Tai buvo pirmoji dalyvavimo tarptautiniame projekte patirtis, jaučiuosi labai motyvuota”, – kalbėjo fizikos mokytoja Anastasija.
„Be įdomių ir naudingų mokymo metodų, kuriuos aš būtinai išbandysiu per matematikos pamokas, man labai patiko lektorės Lise–Lott Grimm dėmesys ir akcentuota svarba geriems santykiams tarp mokytojo ir mokinio ir tarp mokinių klasėje. Šypsena, bendravimas ir smulkūs dalykai daro stebuklus. Aš, kaip klasės auklėtoja, nekantrauju išbandyti kelis metodus, kelis žaidimus, kurie padėtų vaikams geriau pažinti vienas kitą ir įsitraukti net tiems vaikams, kurie jaučia sunkumus bendraudami“, – pasakojo matematikos ir IT mokytoja Natalija Maklakova.
Projektą finansuoja „Erasmus+“ 1 pagrindinio veiksmo programa (Nr. 2022-1-LT01-KA122-SCH-000075033).